الأحد، 21 أغسطس 2016

على مدوناتنا وبس كل ألبومات •■✿■• ابونا مكارى يونان •■✿■• الصوت العذب


+
ابونا مكارى يونان

شريط ( اسألوا الاجيال )
الترانيم
ارويني يا يسوع
اسألوا الأجيال
أنا لي إله
حبيبي حلو
دوسي يا نفسي بعز
ربي بالروح املاني
ربي يسوع مخلصي
صوغ مني إناء
طهرني من جوه
على جناحي الروح احملني
مسيحي في مالك علي
منقوش على الكفين

شريط ( الساعة 11 )
الترانيم
الساعة 11
أنا عايزك إنت
أنا لقيت الكنز
أنا للعالم ما أرجع تاني
تقدم يا شعبي
خليني كاتب متعلم
طريق يسوع
طوبى لأناس
قوتي ربي وحمايا
ليل العشاء السري

شريط ( انشودة العرفان )
الترانيم
اعلن حضورك
افرحوا بالرب كل حين
الناس بتجرى وتكدح
انا للعالم مارجع تانى
انشودة العرفان
كسرت سهام العدو
مين يحلى الغربة غيرك
يا اللة ابانا
يارب اسمك

شريط ( انطق على لسانى )
الترانيم
احفظني في رضاك
انا التراب افتكرى يا نفسى
انطق على لساني
خدنا على جبل عالي
سامحنا يا فادينا
ع السما رايحين
مالي سواك

شريط ( بنعد الثوانى )
الترانيم
أعلن ذاتك
أنا الحقير
بنعد الثواني
حبيبي حلو
فجر البركان
ماشي سواح
منقوش على الكفين
نعظمك نمجدك
يا سيدي وربي

شريط ( ترانيم الخدمة )
الترانيم
اسعي لتخدمي
افرحي يا نفسي
أمين يسوع
أنا عازم
حبيبي حررني
صلوا صلوا
عايزين يدك تعمل
يا روح الله املكنا
يا نفسي سبحي

شريط ( ترانيم الروح القدس )
الترانيم
أيها الملك السماوي
فاض قلبي
فلنسبح اسم الرب
ملء روحك
وأنت في الخطية
يا روح الله املكنا
يا روح الله سر الحياة
يا روح قدس الله
ياللي بتسند القلوب

شريط ( ترانيم الصليب )
الترانيم
أحبك يا سيدي
أغنية جديدة
الموتى قاموا
غالبين
قبضوا عليك
لماذا تاج الشوك
هكذا احبنا
هيا يا شعب

شريط ( ترانيم الميلاد والعام الجديد )
الترانيم
احبنا الهنا
انشودة للة سبحا
بعدما ساد الظلام
رن صوت فى الاعالى
رنموا واهتفوا
عينى عليك
كل عام
يا عابر فى الوادى
يا نفسى

شريط ( ترانيم بالموسيقى )
الترانيم
اشرق بنورك
ايها العز
كل نسمة
مسيحى حلو ويتحب
ها ات بطيبى
ها ختم العز
ها قد اعيت
يا الذى تحت الآلام

شريط ( تستاهل اغنيلك )
الترانيم
ابويا وسيدى
تستاهل اغنيلك
حبيبى حلو
مسيحى فى مالك على
يا اللة ابانا
يارب اسمك ارفعة

شريط ( ردنى )
الترانيم
بللت فراشي
ردنى
يا أبويا ياللي في السما
يا حاميني ووحدك
يا ساكن الأبد
يا عريس نفسي الغالي
يا غافر الخطايا
يا يسوع أنا عبدك
يعلا الموج

شريط ( سواح )
الترانيم
اوعى تكون ناسى
ايها العز الحقيقى
جراح حبيبى
دة مش مكانى
عالم تانى
غريبا انا
ماشى سواح
ها اتى بطيبى
ها اتى سريعا
هنا مالكش نصيب
يسوع نجانى

شريط ( عند اقدام المحبة )
الترانيم
أحلى حبيب
المسيح قرب يجينا
عبد ومرذول
عروسك المفدية
عند أقدام المحبة
في خطيتي أحبتني
ليقبلني حبيبي
ما يحسن في عينيك
مش هاقول إداني فضة

شريط ( فى السما مشانى )
الترانيم
افرحي أيا نفسي
أنا أمي العدرا
رب الأرباب
غنوا للكرمة
فجر البركان
في السما مشاني
لحد يا سيدي ما تجيني
ما عاد شيء

شريط ( ما اجملك )
الترانيم
اعبر إلينا
أنا الحقير
أنا الخروف
ربي يسوع مخلصي
صوغ مني إناء
علمني أنتظرك يارب
لا تخف
منقوش على الكفين

شريط ( مجئ المسيح )
الترانيم
ابنك مشغول
أغنية جديدة
افرحي أيا نفسي
أنا فرحان بحبيبي
تعالَ يا ربي
طال انتظارنا
علم نفسي
ما لم تراه عين
هانت هانت
هللويا هللويا
هوذا صوت

+

هناك 5 تعليقات:

  1. يريت تجيبو شريط وجدنا ماسيا

    ردحذف
  2. الردود
    1. نعمة وسلام
      شكرا لوجودك الكريم فى المدونة اتمنى تكون مفيدة ليك
      هدور على الشريط اللى حضرتك عاوزة ولو موجود هرفعةة على المدونةوهتلاقى باذن اللة البومات تانى جميلة لابونا مكارى
      ربنا يبارك حياتك

      حذف
  3. ربنا يبارك حياتكم ويجعلكم نورا لمجد اسم المسيح تحياتي للجميع

    ردحذف